Stalkers !

Tuesday

umi , anak umi sedang sakit ... :'(

sob sob sob !

entry kali ni , aku nak berkongsi rasa . tapi kongsi rasa pun , aku aje yang menganggung . sob sob sob !

sigh ~

aku ni agak manja laa (ye ke ?) HAHAHA !
hari ahad lepas (25 Desember 2011) , aku ade appointment dengan Dr. Fisna . kesnya aku nak sambung treatment braces aku yang dah lame aku ta tukar wire ortho and tukar getah elastic ortho ni . dah berkulatt dah dalam gigi aku nih . aku pun dah geli dah haa na menengok . haha ! kalau nak menunggu yang doctor clinic kat faculty dentistry azhar tu , memang berjanggut lagi laa aku nak menunggu nye . dah la selalu tak ade masa , plus doctor ortho sorang jea , and double plus , patient pun ramai . so nak tunggu turn aku tu , memang kucing pun sempat berjanggut dulu kan ? S A B A R je laa ~
so , dengan ketidakkesabaran ketidakkuketanggungan bangat ni , aku mengadu laa kat umi (auww ! manjanya ! hik3~) aku cakap laa kat umi , gigi dah lame terbiar . takut gerak kat tempat laen pulak , aku laa mengsanya . n aku cakap laa bibir and inner cheeks aku dah selalu luka2 sebab besi nih . lagi2 ade besi yang tercabut dah , so better aku pergi rawat cepat2 . ta tahan eden mulut asyik sakit jea . cakap banyak sikit , mula laa terkoyak sana sini dalam mulut aku nih . (again sigh) =='
then , umi tersayang terbaek teramatlah penyayang ini membenarkan aku merawat / buat further treatment dengan Doktor d clinic swasta . so kene bayar mahal laa sikit . tapi bayaran kat sini tak semahal kat Malaysia . tu yang aku nak buat kat sini . klo kat Malaysia , aku sanggup kot menunggu yang klinik kerajaan punye uh . kesian umi aku nanti kene keluarkan duit banyak untuk aku punye gigi . haish ! (baek ta aku?) HAHAHA ! so , ahad lepas tu laa first date aku dengan Dr. Fisna tu (seorang doktor indonesia) tetapi menetap sudah lama di mesir (dengar2 dia sambung master kat mesir) , tapi sekarang dia dah nak balik . sampai hujung bulan januari tahun depan jea dia akan ada kat mesir nih . semalam , dia tukar semua getah2 , semua wire kat braces aku nih . dia ketatkan semua gigi2 aku nih . mak aihh ! kat gigi aku yang termasuk dalam nih pun dia dah letak besi , then dia letak getah yang elastic , tarik gigi tu untuk keluar . aduhhh ! 45 minit rawatan aku berjalan . huu ~

resultnya .....

umiiii !!!! sakettttt :'( baru dua hari berlalu , gigi aku dah macam elektrik dah ! pegang jea sikit , or sentuh jea even dengan lidah , SAKITT BHAI ! aku nak tidur pun tak lena :( aku nak berus gigi pun macam tak berus . tak leyh nak sentuh gigi aku nih . sakit tu hanya ALLAH n aku jea yang tahu . korang penah rasa ? tak kan ? kalau yang penah rasa tu , masya-ALLAH ! aku tak tahu nak luah macam mane lagi . tapi , aku ingat pesan umi ...

'' myra sayang , kalau nak cantek , kene laa sakit2 dlu yea ,, sabar ... ''

bile ingat pesan umi yang ni , aku cuba bertahan . yea umi ! myra nak cantek !! hahahaha !! ^^ (angin kus kus semangat datang tbe2) hoho ~
tadi call umi kejap , tapi umi tengah bersiap na berusrah dengan geng usrah dia kat rumah . plus , line kat mesir tak berapa nak molek ! (LOL) , so , aku akan call umi lain kali lah . then aku cuba pulak call Naim . tapi line elok pulak . haish ! ta faham betul aku ==' tapi mamat ni buat lawak pulakk nan aku . aku yg tengah sakit2 pun dia buat lawak . aku gelak sakan kott tadi . haih ! hahaha !~ lepas gelak , mula laa gg aku kesengalannya melampaui batas ketahanan ku ini (ayat keling) ==' korang kan thu kan , bile dah sakit gigi , semua bende tak kene . semua bnde kita tak leyh na buat . sebab sakitnya gigi , urat gigi nih sampai ke otak ! so , aku sekarang mengalami kesakitan otak ! hahahha ! A.K.A migraine lah korang .... serious ouh sakit ! :'(

so , dengan luahan aku dalam entry kali ini , korang korang semua , jaga lah gigi anda masing2 yea . gigi ni jangan dibuat main , sakitnya melampau-2 tau ! bila dah sakit tu , korang letak laa ubat ape-2 pun , memang takkan menjadi haa ==' aku makan ubat painkiller pun macam makan ubat panadol biasa jea . ta de bagi effect sikit pun ! Sakit tu ALLAH jea yang thu korang oiiii ... ~ aku beromong-2 berlebar-2 ni bukan nak membebel-2 kosong tau . aku just nak bagi nasihat je , gigi ni amatlah penting untuk dijaga . kalau muka jea cantek macam juliana evens / handsome macam brad pitt , tapi kalau gigi macam arang berterabur bersepah-2 , tade maknenyeee cik abang cik adik cik akak ! plus , berbau . pergghh ! cukup package ! hahaha ! As a future dentist-to-be , please take a very good care of your teeth health . insyaALLAH korang takkan merasa ape yang aku rasa sekarang . hee :D (aku dah banyak kali cakap dah , nanti ade anak nanti , aku nak jaga gigi anak aku , ta na dia sakit-2 macam aku alami sekarang ni) wuuu ! fkir pasal anak dah haaa ! tapi kawen belom lagi (calon dalam proses) HAHHHAAH !

oke lah korang ..
yang baek , semuanya datang dari ALLAH S.W.T , yang buruk adalah salah n silap saya sendiri . so mintak maaf kalau ade salah n silap oke :)

doakan aku ! aku nak exam dah !!! hahaha !

Salam :)

No comments:

Post a Comment