Stalkers !

Wednesday

KisahLaluKisahKini.

pe cite ??
HAHHAA ! oke ,, entry yang ni , aku just nak citer satu bende jea .
oke ,,
aku ade dengar cerita kisah seseorang ini . kisah dulu nya amat amat bahagia :)
7 tahun bertahan . WOW ! 7 tahun ! huu . aku un paling lame un setahun . tu un aku tahan sangat2 , sayang sgt2 kat mamat uh smpai diperbodohkan bulat2 ! huh ! oke , tu kisah dlu aku . kisah dulu member aku sorang ni ,, dia nan awek dye saling mencintai . mne ta nya ,, semua sehat2 , semua perfect di mata masing2 . baginya time senang bersama , time susah un bersama . tapi time susah yang diertikan oleh seseorang kekasih itu hanya lah susah seperti time sedih2 , time na share problem , time down , time ade masalah pasal kehidupan masing2 , etc . dia tak fikir SUSAH yang mendalam maksudnya . Yelah kan , family lelaki uh senang ,, kaya ,, and dulu lelaki ini sehat2 , boley berjalan bergerak bebas . still boley belajar . semua cukup lengkap kan . perempuan itu tumpang senang . impian utk jadikkan lelaki ini sebagai teman hidup selemanya lah kan . T A P I ! Sekarang ? kemanakah perempuan itu pergi ? kenapa perempuan itu pergi ? buang seorang lelaki yang cukup menyayangi nya bagai separuh mati ,, kemanakah kenapakah ? Y E A ! perempuah itu sudah meninggalkan seorang lelaki yang sedang mengalami musibah hidup . Keluarga lelaki ini diUji dengan pelbagai UJIAN dari MAHA ESA . Subhanallah !
First : Semua kereta berjenama & berClass (5 buah) : rosak akibat kemalangan .
Second : Akibat kemalangan , diorang terpaksa repair , menggunakan byk wang .
Third : Akibat kereta tade , semua susah .
Forth : Akibat kemalangan , keluarga mereka tercedera . tapi yang paling terok tercedera adalah ...... lelaki itu :')
YEA ! lelaki itu dalam keSUSAHan ! SUSAH !! matanya hampir hampir tidak boleh digunakan lagi , tapi Alhamdulillah , kuasa ALLAH tidak ada siapa boleh tandingi , bukan ? Subhanallah ! Tetapi .... walaupun matanya oke , tapi lelaki tersebut terpaksa berhenti dan pasrah dengan hidupnya yang hanya mampu berada di atas katil . Berhenti dari bebas bergerak geri untuk mengisi masa hidupnya . Pasrah segala ketentuan ALLAH untuknya . Na tahu kenapa ? kerana kakinya mati ! YEA !! kaki lelaki itu LUMPUH ! ya ALLAH ,, betapa sedih ! ya ALLAH ya RAHIM ya RAHMAN . Kau sembuhkan lah lelaki ini . Kau berikan lelaki ini peluang untuk meneroka melawat mengunjungi DUNIA MU YANG FANA ini . Subhanallah ! ameen :'')

Wahai lelaki ,
Tabahkan lah hati mu .
Kuatkan lah semangat mu .
Kalaupun kau berasa keseorangan , ibu bapa mu tetap disisi mu .
Sesungguhnya , ALLAH tidak pernah pergi jauh dari orang orang yang dlm kesusahan meminta merayu dari NYA :')
Kau dalam sejuta , Kau diberi UJIAN ini . ALLAH memberikan kau ujian ini sebagai tanda kasih sayangnya kpd kau wahai lelaki tabah . bersyukur lah kau . sentiasa lah berdoa kepadanya . sentiasalah memohon ampun dari yg MAHA ESA . Sesungguhnya DIA lah yang maha BERKUASA , MAHA PENYAYANG , MAHA PENGASIHANI , MAHA PENGAMPUN :")

Ketahuan diriku tentang NUR yang kau baru ceritakan kepada aku ,, aku terharu .
Wahai Nur ,,
jika kau ikhlas untuk menjaga lelaki yang tabah ini , aku bersyukur ya ALLAH . kau telah mengambil orang yang lelaki ini telah sayang selama 7 tahun itu , kau kembalikan yang lebih baik darinya . Aku bersyukur kepada MU ya ALLAH ,, kau buka kan lah hati Sahabat ku ini untuk menerima Nur jika Nur memang jodoh yang terbaik untuk nya .

Aku terasa diriku lemah . Aku tertanya tanya kepada diriku ,, ya ALLAH , kau berikan ujian seberat ini kepada yang mampu . tetapi jika kau menguji aku dengan ujian ini , mampukah aku ? mampukah aku SETABAH lelaki itu ? mampukah aku SEIKHLAS nur itu ? mampukah ????? :'( Aku tidak yakin ya ALLAH . Aku memohon pada MU ya ALLAH . Kau lindungilah keluarga ku , Kau lindungilah ibu bapa ku , Kau lindungi lah Kami sekeluarga ya ALLAH . Aku tidak sekuat lelaki itu untuk mengharungi hidup seperti itu ya ALLAH . Aku tidak mampu seikhlas Nur . aku mengaku aku hambaMU yang sangatt sangatt HINA dan LEMAH ! Aku takut untuk menerima musibah dariMU ya ALLAH . lindungilah kami . Ampunkanlah segala dosa2 kami ya ALLAH . dosa2 Umat Islam ya ALLAH . Aku memohon pada MU ya ALLAH :'(

ya ALLAH ...
ya Rahim ...
ya Rahman ...

:')

No comments:

Post a Comment